25 Kasım 2011 Cuma

Yazılım Desteği

Kapsamı: İşletmelerin ulusal ve uluslararası platformlarda rekabet güçlerini artırmak ve kalite düzeylerini yükseltmek amacı ile bilgisayar yazılımı temini için destek verilmektedir.
  • İşletmeye birden fazla yazılım ihtiyacı için destek verilebilir. 
  • İşletmeye aynı konu/yazılım için bir kez destek sağlanır.
  • İşletmede mevcut bir yazılımın yeni versiyonu/ aynı türde yazılımın temini için destek verilmemektedir.
Kimler Yararlanabilir?
KOBİ Tanımına uyan, İmalat Sanayinde faaliyet gösteren işletmeler yararlanabilir.
Destek Oranı ve Üst Limiti: Üst limiti 8.000TL olup, % 50 oranında desteklenmektedir.  
Yazılım Desteği Süreç AdımlarıSüreç SorumlusuSüre
1. Adım: KOSGEB ile Genel Sözleşmenin İmzalanmasıYararlanıcı KOSGEB 
2. Adım: Destek Başvuru formunun hazırlanarak KOSGEB'e sunulmasıYararlanıcıSYH dönemi içerisinde
3. Adım: Değerlendirme Sonucunun Yararlanıcıya BildirilmesiKOSGEBAzami 7 gün
4. Adım: Destek Sözleşmesinin İmzalanmasıYararlanıcı KOSGEBAzami 7 gün
5. Adım: Yazılımın kurularak uygunluk kontrolüne hazır hale getirilmesiTedarikçi YararlanıcıAzami 30 gün
6. Adım: Ödemeye esas evrakların KOSGEB'e sunulmasıYararlanıcıAzami 14 gün
7. Adım: Yazılım Uygunluk kontrolüKOSGEBAzami 14 gün
8. Adım: Ödeme olurunun hazırlanarak ödeme birimine gönderilmesiKOSGEBAzami 14 gün
9. Adım: Destek Ödemesinin Yararlanıcı hesabına yapılmasıKOSGEB 
10. Adım: İzlemeKOSGEB1 Yıl içinde
Destek Konusu Yazılımlar Ve Kriterler:
Destek konusu yazılımlar aşağıda belirtildiği üzere sınıflandırılmıştır. Yararlanıcının, talep ettiği yazılımın bu gruplardan olması ve aşağıda belirtilen şartları sağlaması ve belgelendirmesi gerekir.
Bilgisayar Destekli Tasarım/Üretim
Programın minimum sistem gereksinimlerini karşılayan, en az 1 (bir) adet ayrı bir bilgisayar olması
Yazılımı kullanacak en az Lise / Meslek Lisesi mezunu bir personel olması,
Kapasite Raporu olması
Üretim-Planlama Takip ve Kontrolü (MRP)
Programın minimum sistem gereksinimlerini karşılayan en az 5 (beş) adet bilgisayar olması,
Üretim süreç tanımlarının olması
Ürün bileşenlerini gösteren ürün ağacının olması,
Yararlanıcıda üretim, planlama, takip, kontrol, stok, muhasebe, konularında çalışan en az bir Üniversite mezunu personel olması,
Kapasite Raporu olması
Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)
Programın minimum sistem gereksinimlerini karşılayan en az 10 (on) adet bilgisayar,
Yararlanıcının muhasebe, stok kontrol programlarını en az bir yıldır lisanslı olarak kullanıyor olması
Üretim süreç tanımlarının olması
Ürün bileşenlerini gösteren ürün ağacının olması
Yararlanıcıda üretim, planlama, takip, kontrol, stok, muhasebe, konularında çalışan en az bir Üniversite mezunu  personel olması.
Yararlanıcının kalite sistem belgesi olması  (ISO 9000, AQAP ve benzeri),
Kapasite Raporu olması
Bakım-Onarım
Programın minimum sistem gereksinimlerini karşılayan en az 5 (beş) adet bilgisayar olması,
İşletmenin kalite sistem belgesi olması (ISO 9000, AQAP, HACCP ve benzeri),
Yararlanıcıda en az 20 (yirmi) adet makinenin bulunması ve bunu kapasite raporunda belgelemesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder